به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، وقتی که خودروسازی "تسلا"(Tesla) اوایل همین ماه، نرم افزار نسخه 9.0 خود را برای خودروهای خودران معرفی کرد، یکی از ویژگی‌های آن به نام "مسیریابی اتوپایلت"(Navigate on Autopilot) نیاز به آزمایش‌های اضافی داشت.

اکنون الون ماسک مدیر عامل تسلا در حساب توییتر خود اعلام کرده است که تست بتای این ویژگی امشب در سراسر آمریکای شمالی به طور گسترده در دسترس خواهد بود.

ماسک پیش‌تر این ویژگی را به عنوان آغاز رسمی رانندگی کاملا خودران دانسته بود، چرا که کنترل بیشتری برای خودرو فراهم می‌کند.

همانطور که توسط تسلا توضیح داده شد: پیشرفته‌ترین قابلیت "اتوپایلوت"، یک ویژگی راهنمایی فعال است که بر رانندگی خودرو نظارت می‌کند و خودرو را کاملا در اختیار دارد و در اتوبان‌ها شرایط را رصد کند، می‌تواند لاین عوض کند، خودرو را به خروجی هدایت کند و وارد رمپ کند. این سیستم برای یافتن بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد طراحی شده است.

راننده هنوز هم بر خودرو نظارت دارد و باید پیش از تغییر لاین، آن را تایید کند. اما اتوپایلوت به طور کلی می‌تواند نیاز به تعامل با راننده را در بزرگراههای مجاز بسیار کمتر کند.

ماسک گفت تاکنون اتوپایلوت بر افزایش ایمنی تمرکز کرده است. اگرچه گزینه «رانندگی کاملا خودران» از وبسایت تسلا برداشته شده است، اما این موضوع هنوز هم یک هدف برای این شرکت است.

تسلا همچنین بعد از توییت ماسک، یک پست در سایت خود منتشر کرد که این ویژگی و نحوه استفاده از آن را توضیح می‌دهد. رانندگان باید این ویژگی را در منوی صفحه نمایش خودرو فعال کنند و دارای چهار تنظیم برای تغییر لاین مبتنی بر سرعت است: غیر فعال، خفیف، متوسط ​​و دیوانه‌وار. این سیستم از تغییر مسیرها برای نگه داشتن خودرو در مسیر خود یا به از دست نرفتن سرعت هدف خودرو استفاده می‌کند.

طبق گفته تسلا، نسخه‌های آینده اتوپایلوت به مشتریان اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل، از تایید خودداری کنند و تراشه هوش مصنوعی آینده تسلا، رانندگی کاملا خودران را بر روی این پلتفرم ممکن خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع